۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۲۰:۰۴

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد خبر داد

آغاز صدور مجوز پیش از چاپ کتاب در استان یزد

آغاز صدور مجوز پیش از چاپ کتاب در استان یزد

یزدـ مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد از آغاز صدور مجوز قبل از انتشار کتاب و تفویض این اختیار به استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سلگی در جمع سرگروه‌های صدور مجوز پیش از چاپ کتاب در یزد،  هدف از اجرای این طرح و ارائه تفویض اختیار به برخی استانها از جمله یزد را افزایش سرعت، دقت و اعتماد در حوزه نشر اعلام کرد.

وی بیان کرد: تا چهار مرحله تعیین شده برای صدور مجوز کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نشود هیچ کتابی از دور خارج نمی شود تا حق کسی ضایع نشود.

سلگی اظهار داشت: در طول سال جلسات متعددی با ناشران تشکیل می شود و همواره در مورد مشکلات و دغدغه های آنها بحث و مذاکره صورت می گیرد.

مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از تفویض اختیار به استان های دیگر در حوزه چاپ کتاب خبر داد و گفت: استانهای دیگر نیز اگر شرایط لازم را داشته باشند از تفویض اختیار در حوزه چاپ کتاب برخوردار می شوند.

سلگی افزود: تفویض اختیار برای چاپ کتاب از سال گذشته در برخی استان ها انجام شده که استان یزد هم به طور رسمی با مشخص شدن سرگروه‌های نظارت و تخصصی بررسی کتاب در این زمینه کار خود را شروع کرده است.

به گفته وی، استان یزد جزو ۱۰ استانی است که در کشور در سال گذشته این تفویض به آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد نشر در استانها انجام می شود، افزود: ۱۵ درصد این انتشار در شهرستان قم، هفت درصد در خراسان رضوی، سه درصد در اصفهان، یک درصد در آذربایجان شرقی و بقیه که زیر یک درصد محاسبه شده متعلق به سایر استان هاست.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تفویض اختیار در ۱۰ استان انجام شده و تعداد کتاب های چاپ شده در هر سال و تعداد ناشرین برای تفویض اختیار دارای اهمیت است.

سلگی افزود: در سال جاری تمدید مجوز ناشران را به استان ها واگذار کردیم و آمادگی تفویض اختیار در حوزه چاپ را هم داریم.

کد خبر 3700848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha